Tanuló szobánkba 2015 óta fogadunk alsó tagozatos gyermekeket, ahol délutánonként a gyerekekkel szakképzett pedagógus, tanító néni foglalkozik.
Kis faházunk a kert végében, nyugodt, fenyőfákkal dúsított, egészséges környezetben található, kívül - belül vidám dekorációval díszített.
Étkezés: Napközinkbe a gyerekek ebéd után érkeznek, így nálunk egyszeri étkezést - uzsonnát - biztosítunk.
Játék: A tanulás után, a csoportszobán kívül az udvaron, a 200 m2-es fedett játszóterünkön, vagy a 60 m2-es tornateremben játszhatnak a gyerekek. Évente több alkalommal extra programokban is részesülnek a diákok (Márton-nap, Mikulás, Karácsony, Húsvét, Gyereknap, stb. körüli programok)
Napközink nevelési és pedagógiai céljai, feladatai:
A gyerekek az általános iskolában, különösen az alsó tagozatban olyan, a későbbi életüket meghatározó tanulási folyamatokon mennek keresztül (írás, olvasás, szövegértés, fogalmazás, matematikai műveletek, logikus gondolkodás, környezeti fogalmak, tájékozódás, stb.), melyek elmélyítése nélkülözhetetlen a felső tagozat, később a középiskola sikeres elvégzéséhez.
Nagyon fontosnak tartjuk továbbá, hogy a gyerekek az előbb említett tudáshoz szükséges készségek, képességek megszerzése mellett, megtanuljanak önállóan tanulni, a sorok között a lényeget könnyedén megérteni, kiemelni.
Ehhez az kell, hogy alsó tagozatban - amikor a gyermekek életkori sajátosságai maximálisan adottak, hiszen a gyermek az információk befogadásához, a tanulás folyamatainak elsajátításához a legjobb életszakaszában van -, a lehető legtöbbet foglalkozzunk, gyakoroljunk Vele úgy, hogy közben ne terheljük le nagyon, vagyis lelje örömét a tanulásban. Mindeközben továbbra is megfelelő mennyiségű időt kell hagynunk Neki a szabad játékra, szórakozásra, pihenésre is.
Magánnapközinkben csoportosan és egyénileg is foglalkozunk a gyerekekkel.
A foglalkozás elején az iskolában kapott házi feladatokat oldjuk meg, az önálló munka előtérbe helyezésével. Az iskolában tanultakat átismételjük, az új anyagként tanultakat átbeszéljük, letisztítjuk, játékos gyakorló feladatokkal elmélyítjük.
Közelgő dolgozatok, felelések esetén egyénre szabott, az aktuális tananyagnak megfelelő, előre összeállított feladatsort oldunk meg szóban, vagy írásban.
Minden esetben a feladatmegoldást ellenőrzés, megbeszélés és értékelés követi.
A gyerekek munkáját piros pontokkal, matricákkal, apró ajándékokkal jutalmazzuk.
Tanuló szobánkból hazatérve, az önfeledt szórakozásé, játékidőé lehet a főszerep, nincs szükség a sokszor késő estig húzódó otthoni tanulásra.
„A gyermekkor évei azok az esztendők, amikor a szív a legérzékenyebb, leghajlékonyabb. Amit oda elültetnek, azt aligha lehet valaha is onnan kitörölni.” (J.F.Oberlin)